Cu toții am trimis măcar o dată până acum un colet folosind servicii de curierat. Deși această activitate a intrat deja în viețile cotidiene și ne-am acomodat imediat cu ușurința transmiterii rapide a pachetelor către cei dragi, nu de puține ori am avut întrebări sau nelămuriri la care nu a fost la fel de ușor să le găsim răspuns. De aceea, am pregătit pentru tine top 10 întrebări frecvente când vine vorba despre găsirea unui curier rapid potrivit nevoilor tale.
1.Ce este eticheta sau AWB-ul?
Eticheta este documentul de transport, care conține un AWB (Air Way Bill) – cod unic de identificare pe care îl scanează curierul la ridicarea coletului. Documentul de transport (AWB) mai conține datele de identificare ale expedierii cum ar fi destinatarul, expeditorul, numărul de plicuri/colete/paleți, greutate, marfă asigurată, plată ramburs (dacă este cazul) și permite urmărirea pachetului până la livrare.
2.Ce produse sunt excluse livrării?
Prin serviciile noastre puteți transporta orice produs înafara celor interzise prin lege și a celor considerate periculoase (muniție, substanțe periculoase, animale sau păsări vii, marfă perisabilă, etc.) iar produsele trebuie să se încadreze în greutatea și dimensiunile admise de colaboratorii noștri. Greutatea și dimensiunile acceptate sunt trecute la fiecare categorie de produs de la selectarea tipului de transport.
3.Economic sau Express?
- Tipul de transport Economic durează în principiu între 3-10 zile lucrătoare, în funcție de țara de destinație, și constă în transportul rutier al plicurilor/coletelor sau paleților către adresa destinatarului.
- Tipul Express durează 1-2 zile lucrătoare și presupune transportarea unui plic/colet paravion. Prin intermediul tipului Express de transport nu putem livra lichide, produse perisabile sau bijuterii. La ridicarea coletului, curierul vă poate furniza un plic special creat pentru transportul documentelor sau o pungă de transport, acestea fiind acordate fără vreun cost suplimentar.
Ambele tipuri de transport sunt door-to-door, coletele se ridică de la domiciliul/sediul expeditorului și se livrează la sediul/domiciliul destinatarului, fără ca vreunul din participanți să se deplaseze pentru a plasa/ridica această comandă.
4.Import sau export?
Exportul înseamnă trimiterea unui plic/colet/palet dinspre România către o altă țară intracomunitară sau extracomunitară.
Importul presupune introducerea în țară a unui plic/colet/palet dintr-un stat din interiorul sau din afara Uniunii Europene.
Diferența dintre aceste două tipuri de transport este dată de procedura de livrare, pentru import existând următoarele specificații:
-
- în cazul transportului rutier plasarea comenzii se va efectua cu o zi iî avans, deci ridicarea coletului se va face următoarea zi plasării comenzii;
- în cazul transportului Express, ridicarea se poate efectua în aceeași zi, în funcție de ora plasării comenzii și localitatea de preluare, aceasta fiind diferită de la caz la caz;
- în cazul ambelor tipuri de transport, la plata transportului se va adăuga taxa adițională de import, taxă care se aplică datorită procedurii diferite și resurselor suplimentare alocate;
Plata taxelor vamale aplicabile, pentru produsele livrate din sau în afara comunității europene, se vor plăti în țara de destinație și va consta într-un procent (stabilit de agenții vamali) din valoarea produsului declarat.
4.Cum te întregistrezi pe Alt Express?
Te poți înregistra ușor accesând meniul de pe website, respectiv Contul Meu și poți alege să te autentifici fie prin contul de Facebook, fie cel de Google sau creând un cont nou introducând în partea dreaptă adresa ta de e-mail și parola.
5.De ce sa ma înregistrez pe Alt Express?
În primul rând, dacă alegi să te înregistrezi pe website, îți rămân salvate datele coletului anterior (adresa de ridicare și livrare) pentru o următoare comandă și, în al doilea rând, vei beneficia de discount-ul nostru de 5% aplicabil oricărei comenzi dar și alte câteva beneficii.
6.Cum plasezi o comandă pe Alt Express?
Pentru a plasa o comandă poți alege să te înregistrezi și mai apoi să plasezi comanda sau poți plasa comanda în mod direct, mergând la pagina Home > Comandă Online > Selectezi tipul de transport > Țară de destinație (pentru Internațional) > Greutatea coletului > Finalizare > Completare date de livrare > Acceptare termeni > Selectare modalitate plată.
7.Când pot trimite o comanda?
Website-ul Alt Express poate fi accesat în fiecare zi de Luni până Duminică și poți plasa o comanda în orice interval de timp. Programul echipei Alt Express, însă, este de luni-vineri, între orele 09:00-17:00, momente în care operatorii noștri vă pot asista telefonic sau prin intermediul e-mailului. Este bine de știut că în cazul în care plasați comanda în week-end sau în zilele sărbătorilor legale, comanda se va înregistra în prima zi lucrătoare.
8.Cand se poate ridica coletul?
Programul de lucru al curierilor este în intervalul orar 09:00-17:00, de Luni-Vineri, în zilele lucrătoare. Pentru tipul de transport Economic, ridicarea se face de regulă următoarea zi după plasarea comenzii, iar pentru tipul Express Internațional este necesar să plasați comanda până la ora 14:00 pentru a putea fi ridicat în aceeași zi lucrătoare.
9.Cum pot plăti?
Modalitățile de plată sunt acceptate de Alt Express sunt: transfer bancar, plata în numerar la casieria băncii (prin OP), online cu cardul, ramburs la livrare și plata în numerar la ridicare. Pentru serviciul ramburs la livrare se aplica o suprataxă de 8.40 lei pentru fiecare colet, iar pentru plata în numerar la ridicare se aplică o taxă adițională de 15 lei, indiferent de tipul de transport. Taxele adiționale includ TVA.
Acestea sunt câteva dintre cele mai frecvente întrebări pe care le-am primit, dacă mai ai întrebări la care nu ai primit răspuns, nu ezita să ne scrii la [email protected] și îți răspundem numaidecât.