Te gândești să începi propria afacere și să te întrebi cum ar putea fi primii ani de antreprenoriat? Iată un rezumat al primilor noștri 3 ani.
Pasiunea pentru domeniul curieratului și evoluția comerțului electronic au fost pietrele de temelie pentru călătoria antreprenorială.
Totul a început cu primul meu loc de muncă, la cea mai mare companie de curierat din Orientul Mijlociu – Aramex, unde am lucrat în diferite departamente în dezvoltarea soluțiilor de curierat. Acolo, am avut șansa să experimentez, să risc, să fac greșeli și, cel mai important, să aflu mai multe despre modul în care funcționează domeniul curieratului.
Primele gânduri de a deveni antreprenor s-au conturat în 2008, când eram Regional Operations Manager la Aramex din Singapore. În acea perioadă, am fost martor la dezvoltarea la nivel mondial a erei comerțului electronic. Curiozitatea pentru afacerile retail online m-a determinat să dezvolt pasiunea mea pentru curierat, transformând-o într-o afacere cu iz modern, curieratul online fără bătăi de cap, la doar un click distanță.
„Fără a risca totul și fără a greși de nenumărate ori, nu cred că aș mai fi fost unde sunt sunt acum.”
Antreprenoriatul m-a ajutat să-mi dezvolt și provoc în continuu abilitățile cu scopul de a oferi ceva unic, pe care clienții l-ar aprecia. Întotdeauna mi-am dorit ca ei să aibă o experiență extraordinară, așa că am încercat să fac această afacere mai personală și mai ușor accesibilă pentru clienți.
Am început afacerea de unul singur, din biroul casei mele, într-o țară care nu-mi vorbește limba. Nu a fost ușor și am avut multe momente de cumpănă. Cel mai dificil moment a fost acela în care am văzut cum crește afacerea, având potențial de extindere, dar nu o mai puteam susține financiar. Perseverența, sprijinul familiei și al prietenilor, m-au ajutat să găsesc soluții pentru acest impas.
Experiența pe care am obținut-o din industria FMCG, în companii precum Danone sau Unilever, m-a ajutat atunci când am început să oferim servicii de e-fulfillment (logistică pentru comerțul electronic, de la depozitare, preluare a comenzilor, facturare, împachetare, livrare şi până la administrarea unui magazinul online).
România – mediul propice pentru a începe o afacere
Am ales să fac afaceri în România pentru că m-am îndrăgostit de tot ceea ce înseamnă această țară.
În primul rând, pentru că este țara de origine a soției mele. În al doilea rând, am fost sfătuit de oameni din industria de curierat că este o țară foarte bună pentru a începe o afacere. Mai târziu, acest fapt a devenit realitate și am reușit să-mi dezvolt afacerea în cei mai buni 2 ani pe care economia României i-a experimentat de la recesiunea din 2008.
Sunt foarte optimist în ceea ce privește economia României și văd un potențial enorm de creștere.
Am asistat la o creștere rapidă a țării în ultimii doi ani și prevăd în continuare creștere, cel puțin în următorii 3-5 ani. Le-am spus tuturor prietenilor și partenerilor că este o țară foarte bună, în care să investească. Mă bucur că am început o companie românească și o voi promova mereu ca o companie românească, atunci când Altexpress va deveni un jucător pe piața internațională de curierat.
Altexpress – curierat fără bătăi de cap
Ne propunem să oferim, în continuare, cea mai bună experiență de pe piață pentru clienții noștri și suntem bucuroși că am reușit acest lucru pentru mai mult de 2000 de clienți.
Altexpress se diferențiază prin oferirea unei experiențe proactive clienților, prin tehnologie, vânzări și un serviciu dedicat de suport clienți. Oferim soluții complete de piață, de la curierat național și internațional, la modul economic sau express, fiind un tip de curierat one-stop-shop. Modelul pe care dezvoltăm compania se bazează pe tehnologie și abordarea H2H (Human to Human) de a face afaceri. Folosind tehnologia, lucrez cu o rețea de distribuție bine organizată a companiilor de curierat.
Suntem bucuroși că am devenit prima alegere a românilor care au nevoie de un curier complet și personalizat.
Printre lucrurile cu care ne mândrim de anul trecut, aș menționa că Altexpress a devenit retailerul preferat de curierat online. Suntem bucuroși că am livrat internațional peste 10.000 de pachete, pentru o campanie Kickstarter de succes din România, dintr-un total anual de 60.000 deexpedieri livrate în peste 200 de destinații globale. De asemenea, am început activitatea de e-fulfillment și logistică (serviciul B2B), ne-am mutat într-un spațiu mai mare care ne-a permis să acomodăm mai bine cererile clienților, am crescut de 7 ori față de 2016 și am avut șansa să servim mai mult de 2000 de clienți.
Sunt foarte recunoscător echipei mele: Mihaela, Elena, Alex și Ioana. Ei sunt coloana vertebrală a succesului afacerii, căci fără ei, Altexpress nu ar fi putut ajunge în locul în care este acum. BRAVO echipei, eforturile voastre sunt apreciate, și sper, ca și în 2018, să ținem pasul cu munca bună pe care o depunem.
2018 – Planuri de extindere în afara României
Deși 2017 a fost un an minunat, am planificat deja lucruri interesante și pentru anul 2018, extinderea serviciilor de e-fulfillment și a soluțiilor dedicate afacerilor.
Anul acesta am început deja cu câteva vești bune, deoarece am lansat un program dedicat membrilor, ce permite clienților să beneficieze de reduceri de până la 20% la serviciile de curierat și multe alte beneficii personalizate. De asemenea, am lansat servicii de e-fulfillment și livrare în Bulgaria, cu plată ramburs. În plus, avem mai multe surprize pentru clienții noștri, pe măsură ce extindem portofoliu de soluții de business.
Mulțumesc, în loc de încheiere
În încheiere, aș vrea să le mulțumesc celor care au apelat la serviciile noastre pentru încrederea acordată. Am ținut cont de feedback-ul vostru din ultimii doi ani pentru a ne îmbunătăți în continuare serviciile și soluțiile și sperăm că am reușit să ne ridicăm la nivelul așteptărilor. Sunt, de asemenea, recunoscător furnizorului nostru de soluții de curierat, care își optimizează rețeaua și capacitatea pentru a ne ajuta să servim mai bine.