Semne Că Ai Nevoie De Un 3PL Pentru Gestionarea și Livrarea Comenzilor

Pe măsură ce afacerea ta online se dezvoltă, gestionarea internă a comenzilor devine o provocare considerabilă. Inițial, îți poate părea simplu să îți gestionezi comenzile și retururile singur; ai control complet asupra procesării și ambalării produselor și reușești astfel să îți ții și costurile sub control. Totuși, în timp, s-ar putea să te întrebi dacă nu ar fi mai bine să externalizezi aceste procese în loc să te ocupi tu însuți de ele. Până la urmă, nu gestionarea și livrarea comenzilor sunt motivul pentru care ți-ai început afacerea.

Pe măsură ce afacerea ta online se dezvoltă, gestionarea internă a comenzilor devine o provocare considerabilă. Inițial, îți poate părea simplu să îți gestionezi comenzile și retururile singur; ai control complet asupra procesării și ambalării produselor și reușești astfel să îți ții și costurile sub control. Totuși, în timp, s-ar putea să te întrebi dacă nu ar fi mai bine să externalizezi aceste procese în loc să te ocupi tu însuți de ele. Până la urmă, nu gestionarea și livrarea comenzilor sunt motivul pentru care ți-ai început afacerea.

 

Ce implică un 3PL (folosirea unui furnizor extern de servicii logistice)?

3PL (Third Party Logistics) se referă la externalizarea proceselor logistice către un furnizor specializat. Tipul serviciilor ce pot fi externalizate includ gestionarea inventarului, depozitarea produselor, procesarea și livrarea comenzilor, precum și gestionarea retururilor. Furnizorii de servicii 3PL permit comercianților online să își optimizeze procesele, oferindu-le, printre multe altele, uneltele și infrastructura necesară pentru a le automatiza.

Deși termenul de 3PL nu are o origine clar definită, companiile au început să-și externalizeze procesele logistice către terți încă din anii ’70 și ’80. Cu apariția și creșterea e-commerce-ului în anii ’90 și 2000, termenul de 3PL a devenit omniprezent, iar serviciile oferite de 3PL-uri s-au extins.

 

Deci, cum știi când ești pregătit pentru un 3PL?

Decizia se reduce la un aspect cheie: volumul comenzilor tale a crescut și nu mai poți face față. Ajungi să ceri ajutorul colegilor din alte departamente (sau al prietenilor și familiei dacă ești un soloprenor) pentru a pregăti comenzile și a satisface cererea. Ceva mai concret, vorbim despre sute de comenzi pe lună.

Problema acestei situații este că te împiedică să crești. Pe măsură ce numărul de comenzi crește, vei ajunge să petreci mai mult timp gestionându-le pe acestea și mai puțin timp conducându-ți afacerea.

Costul de oportunitate al sarcinilor cu valoare mai mare este unul dintre costurile ascunse ale gestionării interne a comenzilor. Nu toate activitățile au aceeași valoare și importanță. Fiecare oră pe care o petreci reacționând la comenzile noi care vin – împachetând produse, tipărind etichete, comandând curierul, etc. – pierzi oportunitatea de a atrage mai mulți clienți.

Delegarea sarcinilor operaționale care pot fi realizate de altcineva îți recâștigă timpul și te ajută să-ți scalezi afacerea mult mai rapid.

Dacă acest scenariu ți se pare cunoscut, probabil că a venit timpul să renunți la gestionarea și livrarea comenzilor de unul singur. Nu poți permite ca procesarea comenzilor să te distragă de la creșterea afacerii. Va trebui fie să îți crești echipa și să investești și în anumite echipamente și spațiu, fie să apelezi la serviciile unui 3PL.

 

Altexpress – mai mult decât un simplu 3PL

Când vine vorba de eFulfillment, Altexpress se distinge prin abordarea sa unică și eficientă, furnizând servicii care acoperă întregul ciclu de gestionare a comenzilor. De la momentul primirii și inventarierii produselor în centrul nostru specializat la pregătirea atentă a comenzilor, eliberarea documentației necesare și livrarea rapidă, ne asigurăm că fiecare detaliu este tratat cu maximă atenție.

Mai mult, sistemul nostru eficient de gestionare a retururilor reintroduce prompt produsele în stoc, oferind transparență totală și control asupra inventarului.

Cu Altexpress, beneficiezi nu doar de simplificarea proceselor de eFulfillment, ci și de o comunicare eficientă și o administrare optimă a plăților, fie că sunt online sau ramburs, asigurând astfel o experiență completă și fără griji.

 

Pe scurt

Identificarea momentului potrivit pentru a externaliza gestionarea și livrarea comenzilor la un 3PL poate fi un pas crucial în scalarea afacerii tale online. Prin parteneriatul cu Altexpress, poți beneficia de expertiza și infrastructura necesară pentru a simplifica procesarea comenzilor, pentru ca tu să te concentrezi pe creșterea și dezvoltarea afacerii tale.