Transformarea Fulfillmentului B2B: Cum AI-ul și Coboții Navighează prin Blocajele de Trafic și Drumurile în Lucru

Altexpress iese în evidență printr-o abordare modernă și eficientă în gestionarea și livrarea comenzilor. Utilizând sisteme avansate de WMS (Warehouse Management System) și integrări complexe de eFulfillment, Altexpress oferă o gamă completă de servicii logistice, de la gestionarea inventarului și procesarea comenzilor, la etichetare și plată ramburs, asigurând astfel un flux continuu și optimizat de la depozitare la livrare

Dacă în fulfillment-ul B2C accentul cade pe viteza livrării, cu produse numeroase și plată instant, aria B2B se axează mai mult pe previzibilitate, termene fixe pentru gestiune, stocare și livrare și, deseori, pe un sistem complex de plăți. Ca în aproape orice domeniu, Inteligența Artificială (AI) are un rol esențial în analiza predictivă, fundamentală pentru o prognoză eficientă a cererii.

Prin analiza datelor istorice de vânzări, a tendințelor pieței și a factorilor externi, sistemele bazate pe AI pot prezice nevoile viitoare cu o mai mare precizie. Acest lucru permite utilizatorilor – dar și furnizorilor – serviciilor de fulfillment B2B să își mențină niveluri optime de stoc, să reducă riscul de lipsuri de stoc sau supra-stocare și, în cele din urmă, să îmbunătățească eficiența livrărilor. Un raport Gartner arată că, până anul viitor, 20% din organizațiile din lanțul de aprovizionare vor folosi AI pentru prognoza și planificarea cererii.

Dacă AI-ul menționat mai sus înseamnă software, partea care integrează și hardware performant – și efort fizic, dacă putem spune asta – este reprezentată de coboți (prescurtare de la roboți colaborativi). Sarcinile repetitive precum preluarea, ambalarea și sortarea vor cunoaște o creștere a automatizării folosind roboți și coboți – iar acest lucru se întâmplă și în unele depozite din țară. Acest lucru nu nu doar crește viteza și precizia, dar eliberează și angajații, care se pot concentra pe lucruri mai rafinate, cum ar fi controlul calității și serviciul pentru clienți. Un studiu realizat de McKinsey & Company estimează că până la 80% din sarcinile din depozit ar putea fi automatizate până în 2030.

Și componenta de depozitare efectivă este, pe măsură ce amploarea operațiunilor crește, bazată pe date. Sistemele de management al depozitelor (WMS) bazate pe cloud deveni și mai sofisticate. Analiza datelor în timp real optimizează dispunerea depozitelor pentru un flux mai bun al produselor, prezice nevoile de stoc și minimizează timpii de preluare. Integrarea cu alte sisteme de business precum Enterprise Resource Planning (ERP) eficientizează și mai mult operațiunile.

 

Tehnologia nu scutește fulfillment-ul B2B de provocări

Clienții B2B se așteaptă din ce în ce mai mult la experiențe de tip B2C, inclusiv livrări rapide și fiabile, cu urmărire transparentă. Furnizorii de servicii de fulfillment vor trebui să ofere o gamă mai largă de opțiuni mai rapide de expediere – de exemplu, livrare în aceeași zi sau a doua zi, pentru a rămâne competitivi. În plus, furnizarea de informații despre urmărirea comenzilor în timp real pe tot parcursul procesului de fulfillment va fi crucială pentru construirea încrederii și a satisfacției clienților. Iar asta înseamnă și sisteme eficiente de analiză și predicție a timpului petrecut în trafic de fiecare livrare în parte.

Efectele persistente ale pandemiei și potențialele perturbări geopolitice subliniază necesitatea unor lanțuri de aprovizionare rezistente și flexibile. Furnizorii de servicii de fulfillment B2B vor trebui să își diversifice strategiile de aprovizionare și să implementeze practici robuste de gestionare a stocurilor, pentru a atenua și putea răspunde rapid la impactul circumstanțelor neprevăzute. Aceasta ar putea implica colaborarea cu mai mulți furnizori din diferite regiuni și utilizarea strategiilor de stoc de siguranță, pentru a menține niveluri adecvate de stoc.

Sustenabilitatea, deseori declarată și, totuși, pusă, gradual, și în practică, devine o prioritate pentru companii. Furnizorii de servicii de fulfillment B2B se vor confrunta cu presiunea de a adopta practici sustenabile pe tot parcursul procesului de fulfillment. Aceasta include utilizarea materialelor ecologice pentru ambalare, optimizarea rutelor de transport pentru a reduce emisiile și explorarea combustibililor alternativi.

Potrivit Statista, Piața de comerț electronic B2B se preconizează să atingă o valoare de 20,9 trilioane USD până în 2027. Iar o bună parte a acestei sume uriașe se bazează pe soluțiile eficiente de fulfillment B2B. Mai mult, piața globală 3PL (Third-Party Logistics) este estimată să crească cu un CAGR de 7,2% din 2023 până în 2028.

Un fulfillment B2B eficient le permite companiilor din eCommerce să navigheze cu succes într-un mediu de afaceri mereu mai competitiv și exigent. Integrarea tehnologiei, a inițiativelor de sustenabilitate și a parteneriatelor strategice vor modela, fără îndoială, viitorul fulfillmentului B2B, inclusiv în România.

 

Partenerii tăi de încredere

În acest context evolutiv, Altexpress iese în evidență printr-o abordare modernă și eficientă în gestionarea și livrarea comenzilor. Utilizând sisteme avansate de WMS (Warehouse Management System) și integrări complexe de eFulfillment, Altexpress oferă o gamă completă de servicii logistice, de la gestionarea inventarului și procesarea comenzilor, la etichetare și plată ramburs, asigurând astfel un flux continuu și optimizat de la depozitare la livrare. Aceasta nu doar că simplifică procesul pentru magazinele online, dar transformă și experiența finală a clientului, oferind rapiditate, fiabilitate și o gestionare transparentă a fiecărei comenzi.

Și easySales integrează eficient lumea afacerilor eCommerce cu serviciile de curierat și fulfilment, iar soluția permite gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor și traducere automata, printre alte opțiuni menite să eficientizeze afacerile online.